Archív novinek

7. 2. 2018 Nový projekt      Fototaháky      ...volně ke stažení.

Recenze opravdu velkého a kvalitního fotobatohu. Hledáte obrovský prostor a kvalitní záda? Čtěte dál! Lowepro Pro Trekker 450 AW - první dojmy

22. 12. 2017 Nový článek seriálu "Neobjektivně o objektivech" čtěte o "vánočních objektivech"

2. 12. 2017 Přidal jsem novou sekci "Jak fotografovat (články)" a první článek: Zima, mráz...a fototechnika Zjistěte, co ohrožuje fototechniku v zimě!

30. 11. 2017 Nový článek v sekci věnované historickým manuálním objektivům: čtěte "Fotofiltry pro starosklíčka"

     25. 11. 2017 přidal jsem na web novou sekci:
      Nevážně - aneb co se jinam nevešlo

     10. 11. 2017 Pro iReceptář jsem napsal dva články o fotografování stromů:
      Stromy v hledáčku fotoaparátu: kdy fotit?
      Stromy v hledáčku fotoaparátu: jak fotit?

     1. 9. 2017     V sekci věnované historickým manuálním objektivům přibyl dvoudílný článek Starosklíčka, květiny a hmyzové při západu slunce aneb jak na siluety, barevné duhy a ohnivé kruhy.
     čtěte “Starosklíčka, květiny a hmyzové pri západu slunce...”

Spermophilus citellus, sysel obecný - NPP Radouč, Mladá Boles7. 8. 2017 Pro iReceptář.cz jsem napsal článek o syslech na Radouči. Jak si zvykli na lidi a proč to pro ně může být osudné.
     čtěte "Syslové v ohrožení smrtícími pamlsky?"

15. 10. 2016 V článcích přibyl nový příspěvek "Jak na filtry", který shrnuje rady a zkušenosti s údržbou a čištěním fotofiltrů.
     přejít na článek "Jak na filtry"

     31.8.2016 V blogu přibyla recenze fotoobrazu od společnosti Saal-Digital.CZ

26.12.2015 Do sekce manuálních objektivů jsem přidal článek " Nasazujeme starý objektiv na Sony bezzrcadlovku s bajonetem E"

6.9.2015 Do sekce manuálních objektivů přibyly tři články...
pro odlehčení "Typologie starosklíčkářů",

dále "Antireflexní vrstvy objektivů a jejich značení"
a konečně (nejen) s nadcházejícím podzimem a zimou velmi aktuální "Plíseň v objektivech".
Do minirecenzí "Starosklíčka v kostce - jak je vidím já" přibyly další objektivy.

10.8.2015 Do sekce manuálních objektivů přibyl jednak článek pro úplné začátečníky "První krůčky s novým starým sklem" a dále velmi stručná (a velice subjektivní) charakteristika manuálních objektivů, se kterými jsem někdy měl možnost fotit "Starosklíčka v kostce - jak je vidím já". Přehled budu postupně doplňovat.

Odkaz na stránky kolegy Jakuba Štěpána s pěkným článkem o naší italské jarní fotoexpedici za orchidejemi Gargána.

Neobjektivně o objektivech 4: Trioplan 2,9/50 V, kroužkující drobeček

     29.10.2014 - nový článek. čtvrtý díl volného seriálu je věnovaný malému německému zázraku od Meyer-Optik.

Neobjektivně o objektivech 3: Industar 50-2 3,5/50, palačinka s duhou

     27.10.2014 - nový článek. Třetí díl volného seriálu je věnovaný osobitému trpasličímu ruskému starosklíčku.

Neobjektivně o objektivech 2 - MC Pancolar Electric 50/1,8 - ostrost, bokeh a ohnivý kruh

MC Pancolar Electric 50/1,8 - ostrost, bokeh aohnivý kruh - See more at: https://www.skorepa-photo.com/clanky/neobjektivne-o-objektivech-2-mc-pancolar-electric-50-18-ostrost-bokeh-a-ohnivy-kruh-125.html#sthash.NunxG7Ig.dpuf
Neobjektivně oobjektivech 2 - MC Pancolar Electric 50/1,8 - ostrost, bokeh aohnivý kruh - See more at: https://www.skorepa-photo.com/clanky/neobjektivne-o-objektivech-2-mc-pancolar-electric-50-18-ostrost-bokeh-a-ohnivy-kruh-125.html#sthash.NunxG7Ig.dpuf

     27.10.2014 - nový článek. Druhý díl volného seriálu je věnovaný velmi svéráznému a krásnému starosklíčku.

Nikonečno :-) aneb jak na ostré nekonečno u starých objektivů na tělech Nikon zrcadlovek

MC Pancolar Electric 50/1,8 - ostrost, bokeh aohnivý kruh - See more at: https://www.skorepa-photo.com/clanky/neobjektivne-o-objektivech-2-mc-pancolar-electric-50-18-ostrost-bokeh-a-ohnivy-kruh-125.html#sthash.NunxG7Ig.dpuf
Neobjektivně oobjektivech 2 - MC Pancolar Electric 50/1,8 - ostrost, bokeh aohnivý kruh - See more at: https://www.skorepa-photo.com/clanky/neobjektivne-o-objektivech-2-mc-pancolar-electric-50-18-ostrost-bokeh-a-ohnivy-kruh-125.html#sthash.NunxG7Ig.dpuf

     26.10.2014 - nový článek shrnuje možnosti kterak docílit ostření na nekonečno u DSLR Nikon.

X-Rite i1Display Pro
X-Rite i1Display Pro

     Přidal jsem několik článků o tom, čeho si všímat při nákupu starých manuálních objektivů a jak tyto objektivy nasadit na tělo moderní DSLR.

Více v sekci "Manuální objektivy" v levém menu.

Neobjektivně o objektivech 1 - Nikkor 28/2,8 AiS, malý velký král v ostrosti

     První díl volného seriálu je věnovaný nikoní legendě - objektivu 28/2,8 AiS.

     Neobjektivně o objektivech 1 - Nikkor 28/2,8 AiS, malý velký král v ostrosti

     První díl volného seriálu je věnovaný nikoní legendě - objektivu 28/2,8 AiS. více v blogu

27.6.2011     Nově: možnost vyhledávat snímky dle použité fototechniky

Do levého menu přibyla položka "Fototechnika". Kliknutím se dostanete na stránku kde si můžete zvolit konkrétní typ fotoaparátu či objektivu a nechat tak zobrazit pouze snímky zhotovené pomocí této techniky.

Může se hodit například v situaci kdy se rozhodujete který objektiv si přednostně pořídit....

Váš komentář k článku

*
*
1821111510
*