Fotografování dlouhými expozicemi

Objednat kurs
Patříte mezi nadšence, kteří propadli kouzlu dlouhých expozičních časů, snově mlžnému podání vody a máznutých mraků na obloze?
Pak právě pro vás může být zajímavý individuální kurs Fotografování dlouhými expozicemi.

Kaple sv. Kříže (Kalvárie) - Pelhřimov, Vysočina

     Fotografování dlouhým expozičním časem je velice stará technika. Koneckonců již v pravěku fotografie bylo nutno, dík tehdejším málo světlocitlivým emulzím, exponovat často v řádu jednotek až desítek minut.
Dnešní digitální fotoaparáty pracují skvěle při daleko slabším světle, což dovoluje zachytit ostře i superrychlý děj. Ale také přibývá fotografů, kteří rádi pořizují snímky dlouhou expozicí v řádu desítek sekund až minut. Není to složité - když víte jak na to a chcete zachytit svět tak, jak jej samotné lidské oko neuvidí - s vodou rozostřenou do "mlhy" či "mléka", s efektními pásy mraků, s nejznámějšími památkami bez davů turistů kolem (velmi dlouhá expozice pohybující se turisty "vygumuje").
V kursu vás naučím vše potřebné, abyste uměli dlouhými časy úspěšně fotografovat. Které filtry použít, jak správně určit expozici, vybrat kompozici a zaostřit.

Proč se zajímat o tuto nabídku?

  • Individuální přístup – oproti workshopům s 10 i více účastníky se celou dobu věnuji jediné osobě - vám.
  • Osobně a prakticky se naučíte fotografování dlouhými expozičními časy, nastavení fotoaparátu včetně ostření, délky expozice a vyvážení bílé.
  • Zapůjčím vám několik pomůcek: stativ, šedé neutrální filtry...
  • Ukáži vám pár šikovných praktických triků
  • Dozvíte se minimum z fotografické meteorologie: jak plánovat fotografování podle předpovědi počasí, podle čeho odhadnout oblačnost předem, kdy má smysl za efektními fotografiemi vyrazit

Co je obsahem kursu?
Praktické fotografování dlouhými expozičními časy. Dozvíte se které filtry používat a jak s nimi pracovat. Co ovlivní kvalitu výsledných fotografií, kterak řešit kompozici, jaká jsou specifika práce s barvami a vyvážení bílé. Ukážeme si pár šikovných triků pro výpočet správné doby expozice.
V průběhu kursu se věnujeme i přípravám a plánování fotovýprav za dlouhými expozicemi, jak předem vybírat lokality a čeho si všímat v předpovědích počasí.
Vše bez nudného teoretizování, s maximálním důrazem na praktické fotografování v reálných podmínkách.

Rozsah kursu: 6-9 hodin věnovaných reálnému fotografování v terénu. Termín po domluvě, obvykle sobota či neděle.

Cena kursu: 2 000 Kč.
V případě že mne osloví mezi sebou domluvená malá skupinka zájemců (do počtu nejvýše 3 osob), je cena 2 000,- Kč za prvého a 1000 Kč za každého dalšího účastníka.

Místo konání: Dle individuální domluvy, s ohledem na předpovědi počasí a roční období. Na přání lze kurs uspořádat i v okolí vašeho bydliště, v případě nutnosti mého delšího cestování s příplatkem na cestovné v rozumné výši.

Kurs můžete věnovat i jako dárek, na vaše přání vyhotovím a zašlu dárkový certifikát.

Objednat kurs

Podvečerní zámek Hluboká - Hluboká nad VltavuPodvečerní zámek Hluboká - Hluboká nad Vltavu - Podvečerní zámek Hluboká.
Snímek pořízený dlouhým expozičním časem (212 s) v podvečer, před západem slunce. Hluboká nad Vltavu, Českobudějovicko
Sony A7 s nasazeným historickým manuálním shift objektivem PC Nikkor 28/3,5 a ND2000x filtrem VFFOTO.
Snímek pořízen 3.6.2017

Váš komentář k článku

*
*
152231810
*