Fotografování rostlin a květin

Objednat kurs
Patříte mezi fotobotanické nadšence? Chcete se naučit rostliny fotografovat trochu jinak nežli coby "atlasovky"? Využít netradičních postupů i světla a tím vylepšit své fotografie?
Pak právě pro vás může být zajímavý individuální kurs fotografování rostlin a květin.

Dactylorhiza incarnata, prstnatec pleťový - Abrod, Slovensko

     Fotografování rostlin má svá specifika. Rozumné použití dlouhých nebo naopak extrémně širokoúhlých objektivů, využívání světla, pavučin a rosy, proostřování skrze rozmlžené popředí, použití nebo naopak nepoužití fotofiltrů a další znalosti vám v praxi pomohou fotit netuctové snímky. Budete si umět zvolit vhodný objektiv, poznáte práci s jednoduchými, ale účinnými pomůckami. Naučíte se fotit v lesním přítmí i na ostrém poledním slunci.
Bez nudné teorie, s maximálním důrazem na praktické fotografování v reálných podmínkách.

Proč se zajímat o tuto nabídku?

  • Traunsteinera Globosa, hlavinka horská - Bílé Karpaty Individuální přístup – oproti workshopům s 10 i více účastníky se celou dobu věnuji jediné osobě - vám.
  • Osobně a prakticky si vyzkoušíte na svém vlastním fotoaparátu práci s netradiční perspektivou, manuální ostření, jak si poradit s větrem nebo ostrým sluncem...
  • Zapůjčím vám několik pomůcek: fotodeštník, odraznou desku...
  • Ukáži vám které doplňky si lze vyrobit svépomocí doma

Náplň kursu je připravena dle vašich potřeb a přání s důrazem na reálné fotografování v terénu, teorii probereme na konkrétních příkladech při fotografování. Poradím a pomohu vám s jednotlivými kroky. Dozvíte se jakých chyb se při vyvarovat, nač si dávat pozor a jakými triky si fotografování usnadnit.
Naučíte se používat několik jednoduchých pomůcek které dramaticky vylepší pořízené fotografie.

Rozsah kursu: 6-9 hodin reálného fotografování v terénu, termín ve vegetační sezóně (březen-říjen) po domluvě, obvykle sobota či neděle.

Cena kursu: 2 000 Kč.
V případě že mne osloví mezi sebou domluvená malá skupinka zájemců (do počtu nejvýše 3 osob), je cena 2 000,- Kč za prvého a 900 Kč za každého dalšího účastníka.

Místo konání: Dle individuální domluvy a ročního období. Na přání lze kurs uspořádat i v okolí vašeho bydliště, v případě nutnosti mého delšího cestování s příplatkem na cestovné v rozumné výši.

Kurs můžete věnovat i jako dárek, na vaše přání vyhotovím a zašlu dárkový certifikát.

Objednat kurs

Filipendula ulmaria, tužebník jilmový - Táborsko.Filipendula ulmaria, tužebník jilmový - Táborsko. - Filipendula ulmaria, tužebník jilmový, květenství v ranním protisvětle při východu slunce. Fotografováno starým manuálním objektivem Industar-50-2 3,5/50. Táborsko.
Snímek pořízen 22.6.2014.

Listera cordata, bradáček srdčitý - PP Tetřevská slať, ŠumavaListera cordata, bradáček srdčitý - PP Tetřevská slať, Šumava - Listera cordata, bradáček srdčitý. Kvetoucí rostliny. Rozostřené pozadí vytvořila mozaika světla na živých i uschlých listech a stéblech travin.

PP Tetřevská slať, Horská Kvilda, Šumava.

Fotografováno starým manuálním objektivem Vario Sonnar T* 80-200mm f/4 na aparátu Sony A7 (Sony Alpha ILCE7).

Snímek pořízen 9.6. 2017.

Cypripedium calceolus, střevíčník pantoflíček -  KroměřížskoCypripedium calceolus, střevíčník pantoflíček - Kroměřížsko - Cypripedium calceolus, střevíčník pantoflíček. Rozkvetlá rostlina, fotografovaná v pozdním ránu. Kroměřížsko
Snímek pořízen 8.5.2014.

Anemone nemorosa, sasanka hajní - Hlavatce, TáborskoAnemone nemorosa, sasanka hajní - Hlavatce, Táborsko - Anemone nemorosa, sasanka hajní, kvetoucí rostlina při západu slunce. Fotografováno starým manuálním objektivem Berolina Westromat 3,5/135 (ISCO Göttingen), f3,5. Skupina kvetoucích rostlin v silničním příkopu asi 1,4 km JJZ od obce Hlavatce, Táborsko.
Snímek pořízen 6.4.2014

Leucojum vernum - bledule jarní - PP U Bezděčína, PelhřimovskoLeucojum vernum - bledule jarní - PP U Bezděčína, Pelhřimovsko - Leucojum vernum, bledule jarní, rozkvétající rostliny. Fotografováno krátce po východu slunce starým manuálním objektivem Carl Zeiss Jena Pancolar 50/1,8 MC. PP U Bezděčína, Pelhřimovsko, kraj Vysočina .
Snímek pořízen 9.3.2014

Váš komentář k článku

*
*
1510135
*