INDIVIDUÁLNÍ KURSY FOTOGRAFOVÁNÍ

Digitální fotoaparáty, zejména digitální zrcadlovky a nově bezzrcadlovky, se díky výraznému snížování cen dostávají do rukou stále většímu počtu zájemců.
Pro začínající i pokročilé fotografy nabízím možnost individuálních kursů fotografování. Bez nudné teorie, s maximálním důrazem na praktické fotografování.
Mou referencí jsou vlastní fotografie v galeriích na www.skorepa-photo.com.

Aktuální nabídka individuálních kursů:

Jak na zajímavé fotografie - kurs pro začínající a mírně pokročilé fotografy:

Podrobné informace o kursu Správná expozice, clona, čas, ISO, hloubka ostrosti a jak to vše spolu souvisí. Kompozice aneb nač si dávat pozor před stisknutím spouště. Drobné pomůcky pro velké zlepšení fotek: dálková spoušť, sluneční clona, stativ, odrazné desky. Úvod do problematiky fotofiltrů

Zerynthia polyxena, pestrokřídlec podražcový - PR Plačkův les a říčka Šatava, Ivaň, Brněnsko. Pohled ze Zámeckého vrchu na Studenec - NP České Švýcarsko Hyla arborea, rosnička obecná - Lednice, Břeclavsko

Fotofiltry od A do Z

Podrobné informace o kursu Teorie, ale hlavně praktické fotografování s filtry. Druhyfotofiltrů, přínos ve specifických situacích. Polarizační filtr - kdy ano, kdy ne, zásady správného používání. Neutrální šedé (ND) filtry - jaký zvolit podle účelu, jak pracovat s barevným posunem a správně stanovit expozici. Přechodové filtry - proč, kdy, jak a který použít. UV filtr. Speciální filtry: Didymiový, skylight, IR, barevné filtry pro černobílou fotografii.

Vodopád na Satině - Malenovice, Beskydy

Fotografování dlouhými expozicemi

Podrobné informace o kursu Rady, tipy a triky, ale hlavně praktické fotografování dlouhými expozicemi. Jak nastavit fotoaparát, zvolit kompozici, zaostření a délku expozice. Krajinářské neutrální šedé (ND) filtry - jaký zvolit, jak pracovat s barevným posunem a jak zaostřit i se silným filtrem. Čím docílit efektně rozmazanou mlhu a oblačné pásy mraků. Nezbytné pomůcky: Stativ, kabelová spoušť, sluneční clona.

Podvečerní zámek Hluboká - Hluboká nad Vltavu

Noční město

Podrobné informace o kursu Speciální, 4-5 hodin dlouhý individuální kurs, zaměřený na podvečerní a večerní fotografování v ulicích a uličkách města. Vhodné a méně vhodné objektivy, práce s filtry a s vyvážením bílé. Problematika fotografování při kombinaci různých světelných zdrojů. Jak nastavit fotoaparát, zvolit kompozici, zaostření a délku expozice. Nezbytné pomůcky: Stativ, kabelová spoušť. Zpracování fotografií, problematika převodu do černobílé škály.
Kurs začíná v odpoledních hodinách teorií a praktickým nácvikem fotografování, hledání motivů a jejich ztvárněním. Druhá část o "zlaté" a "modré" hodince je věnována praktickému užití nacvičených postupů. Zakončení přibližně 1,5 hodiny po západu slunce. Večerní Horní brána - Pelhřimov, Vysočina Večerní Solní ulice - Pelhřimov, Vysočina Večerní Horní brána - Pelhřimov, Vysočina Večerní Solní ulice - Pelhřimov, Vysočina Večerní Masarykovo náměstí - Pelhřimov, Vysočina

Stereofotografie jednoduše a prakticky od A(parátu) do Z(obrazení)

Podrobné informace o kursu Klasická prostorová fotografie na bázi dvojice snímků pořízených ze dvou pozic pro plastický dojem při prohlížení. Historie stereofotografie, vhodná technika pro snímání a zobrazení. Stereoskopická báze, kompozice, metody pořizování stereosnímků. Požadavky na technickou kvalitu. Náhled v terénu. Zpracování stereofotografií, software, vytvoření finální stereokarty. Metody prohlížení.

Spermophilus citellus, sysel obecný - stereo kartaSpermophilus citellus, sysel obecný - stereo karta - Karta se stereofotografií sysla obecného (spermophilus citellus). Určeno k vytištění ve formátu 10x15 cm. Otevřete obrázek v novém okně, uložte, neměňte velikost!

​Historické manuální objektivy v praxi

Podrobné informace o kursu Ryze prakticky zaměřený kurs pro zájemce o fotografování historickými manuálními objektivy. Pro kurs vám zapůjčím vhodný fotoaparát (Sony Nex-5), stativ, infraspoušť a patřičné adaptéry. Vyzkoušíte si fotografování minimálně s deseti známými i méně známými objektivy včetně legendárního Primoplanu a Trioplanu, Heliosu, Jupiteru, Pancolaru a dalších sklíček ruské, německé i japonské provenience.

Jediné, co byste si měli vzít s sebou, je paměťová SD karta, na které si odvezete pořízené snímky.
Berolina-Westromat 35/2,8 - Rybova Lhota, Táborsko Podzimní nálada...    (park Konopiště) Filipendula ulmaria, tužebník jilmový - Táborsko. Pavučina -Táborsko Epipactis palustris, kruštík bahenní - Klatovsko

Proč se zajímat o tuto nabídku?

Hlavní výhodou je individuální přístup – oproti workshopům s 10 i více účastníky se celou dobu věnuji jediné osobě - vám.
Náplň kursu je připravena dle vašich potřeb a přání s důrazem na reálné fotografování v terénu, pokud je nutno znát teorii, probírá se na konkrétních příkladech při fotografování.
Je-li potřeba, poradím se základním nastavením fotopřístroje a vysvětlím nejdůležitější funkce.
Dozvíte se jakých chyb se při fotografování vyvarovat, nač si dávat pozor a jakými triky si fotografování usnadnit.
Naučíte se používat několik jednoduchých pomůcek které dramaticky vylepší pořízené fotografie.
Patříte-li mezi nadšence kteří se věnují fotografování se starými manuálními objektivy, lze individuální kurs věnovat praxi s historickými skly. Po domluvě jsem schopný některé z historických objektivů vzít i s sebou a zapůjčit k praktickému fotografování.

Místo konání: Dle domluvy a ročního období tak aby výsledkem kursu byly nejen nové znalosti a dovednosti, ale abyste si z něho dovezli i zajímavé fotografie. Na přání lze kurs uspořádat i v okolí vašeho bydliště, detaily jsou věcí individuální domluvy.

Kurs můžete věnovat i jako dárek, na vaše přání vyhotovím a zašlu dárkový certifikát.

Váš komentář k článku

*
*
101914145
*